آیا باید دندان عقل خود را درآوریم؟

مدیرسایت
۳۱ مرداد, ۱۴۰۱
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آیا باید دندان عقل خود را درآوریم؟

این روزها، جراحی دهان برای درآوردن دندان عقل یک عمل استاندارد است و تقریباً یک مراسم عبور برای بزرگسالان جوان بوده، اگرچه همیشه لازم نیست.

تلاش های پیشگیرانه

با این حال، فقط به این دلیل که دندان عقل شما منبع درد نیست، به این معنی نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد. دندان ها ممکن است گیر کرده یا نهفته باشند. این بدان معناست که آنها نمی توانند راه به دهان شما پیدا کنند. شاید دهان شما کوچکتر از آن باشد که برای آنها جا باز کند یا ممکن است دندان ها با زاویه ای نسبت به دندان های دیگر رشد کنند. حتی اگر به آنها فشار بیاید ، می توانند به دندان های کناری خود آسیب بزنند.

برخی از دندانپزشکان برای جلوگیری از مشکلات بعدی، دندان های آسیاب سالم را بیرون می آورند. با افزایش سن، استخوان های دهان سخت تر می شوند که باعث می شود دندان های شما سخت تر در بیاید.

بعد از جراحی ممکن است دچار مشکلاتی شوید که از خونریزی شدید و شکستگی دندان تا بی حسی شدید و از دست دادن حرکت جزئی در فک شما متغیر است. این مشکلات ممکن است چند روز تا یک عمر طول بکشد.

چه زمانی حذف لازم است؟

هنگامی که دندان عقل مشکل ایجاد می کند یا اشعه ایکس نشان می دهد که ممکن است از خط خارج شود، باید نسبت به درآوردن آن اقدام کرد. دلایل خوب دیگر برای خارج کردن آنها عبارتند از:

آسیب به دندان های دیگر: مجموعه دندان های آسیاب اضافی می تواند دندان های دیگر شما را به اطراف فشار دهد و باعث درد دهان و مشکلات گاز گرفتن شود.

آسیب فک: کیست ها می توانند در اطراف دندان های جدید ایجاد شوند. اگر آنها درمان نشوند، می توانند فک شما را خالی کرده و به اعصاب آسیب برسانند.

مشکلات سینوس: مشکلات دندان عقل می تواند منجر به درد، فشار و احتقان سینوسی شود.

لثه ملتهب: بافت اطراف ناحیه ممکن است متورم شود و تمیز کردن آن سخت باشد.

حفره ها: لثه های متورم می توانند بین دندان ها حفره هایی ایجاد کنند که به رشد باکتری ها و ایجاد حفره کمک می کند.

تراز: دندان عقل نهفته می تواند باعث ایجاد مشکل در شلوغی دندان های دیگر شود و حتی درمان برای صاف کردن دندان های دیگر ضروری باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.