چگونه باکتری های دهان محافظت در برابر رشد ویروسی را سرکوب می کنند؟

مدیرسایت
۱۹ مرداد, ۱۴۰۱
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چگونه باکتری های دهان محافظت در برابر رشد ویروسی را سرکوب می کنند؟

باکتری هایی که باعث بیماری پریودنتال می شوند، دفاع دهان را کاهش داده و رشد ویروس را افزایش می دهند. محققان جزئیاتی را کشف کرده اند که چگونه پروتئین های تولید شده توسط سلول های اپیتلیال دهان از انسان در برابر ویروس هایی که از طریق دهان وارد بدن می شوند محافظت می کند. آنها همچنین دریافتند که باکتری های دهان می توانند فعالیت این سلول ها را سرکوب کنند و آسیب پذیری را در برابر عفونت افزایش دهند.
خانواده ای از پروتئین های معروف به اینترفرون لامبدا که توسط سلول های اپیتلیال در دهان تولید می شود برای محافظت از انسان در برابر عفونت ویروسی عمل می کند، اما باکتری دهان Porphyromonas gingivalis تولید و اثربخشی این مدافعان مهم خط مقدم را کاهش می دهد.
جوهی باگایتکار، استادیار دپارتمان UofL ایمونولوژی دهان و بیماری های عفونی، گفت: مطالعات ما گونه های باکتریایی بیماری زا، P. gingivalis را که باعث بیماری پریودنتال می شود، شناسایی کرد که می تواند تولید اینترفرون را کاملاً سرکوب کند و حساسیت به عفونت های ویروسی را به شدت افزایش دهد. باکتری های ساکن پلاک دهان نقش کلیدی در تنظیم پاسخ های ضد ویروسی دارند.
بیماری P. gingivalis یک باکتری رایج دهان که باعث بیماری پریودنتال می شود، با بسیاری از بیماری های دیگر از جمله بیماری آلزایمر و آرتریت روماتوئید مرتبط است. مطالعات بالینی اخیر نشان داده است که سرکوب سیستم ایمنی در بیماران مبتلا به پریودنتیت می تواند استعداد ابتلا به HIV، هرپس سیمپلکس و HPV را افزایش دهد.
درک بهتر از این که چگونه اینترفرون ها محافظت ضد ویروسی گسترده ای ارائه می دهند و ژن های ضد ویروسی را برای محافظت از افراد در برابر ویروس ها فعال می کنند، و همچنین اینکه چگونه P. gingivalis حفاظت از آنها را به خطر می اندازد، ممکن است محققان را به سمت رویکردهای بالینی برای افزایش این محافظت سوق دهد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.