مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

مدیرسایت
۱۷ بهمن, ۱۴۰۰
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

سفید کردن دندان همان عمل بلیچینگ است که موجب می شود دندان های شما روشن تر شوند. بلیچینگ نمی تواند دندان های شما را کاملا سفید نماید اما قادر است رنگ فعلی دندان را تا چند درجه روشن تر سازد.

در روش بلیچینگ کردن دندان به ساختار دندان چیزی اضافه نمی گردد و مانند وایتکس عمل می کند که به آن سفید کردن شیمیایی می گویند. این روش هم در منزل و هم در مطب دندانپزشک انجام می گیرد ولی در مطب با غلظت بالاتری صورت می گیرد این روش طی 3 الی 4 جلسه صورت می گیرد و بعد از یک هفته نتیجه آن نمایان می شود ولی روش بلیچینگ در خانه بدین صورت است دندانپزشک قالب دندان را می گیرد و وسیله ایی می سازد که به آن تری بلیچینگ می گویند این وسیله مانند دندان ها شفاف می باشد و بیمار هر شب مجبور است است ماده بلیچینگ را درون تری بلیچینگ ریخته و در ناحیه مربوط به هر دندان قرار دهد.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

1) در ساعات اولیه بعد از بلیچینگ فرد باید لثه خود را با آب گرم تمیز نماید و برای جلوگیری از التهاب لثه خود را باید ماساژ دهد.

2) از خوردن غذا ها و مواد غذایی حاوی رنگدانه ها تا 24 ساعت اولیه خودداری نمایید و برای داشتن دندان های سفید اگر این مواد به دندان های شما برخورد نمود بهتر از به شستشوی سریع دندان ها اقدام نمایید.

3) خوردن نوشیدنی هایی مثل چایی پررنگ، قهوه و نوشابه خودداری نمایید.

4) از غذاهای سرد و اسیدی خودداری نمایید.

5) بهداشت دهان و دندان خود را حفظ نمایید و تمام اصول بهداشتی را رعایت نمایید.

6) از مواد دخانیات و کشیدن سیگار و قلیان جلوگیری نمایید.

7) در چند روز اول از خمیردندان ضد حساسیت استفاده نمایید تا دندان های شما کمتر دچار حساسیت شود و در بروز حساسیت هیچ نگران نباشید برطرف می گردد.

8) دندان ها را روزی دو بار بشویید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.