رابطه سیگار و بهداشت دهان و دندان

مدیرسایت
۱۹ مرداد, ۱۴۰۱
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
رابطه سیگار و بهداشت دهان و دندان

سیگار، تنباکوی بدون دود و سایر اشکال تنباکو باعث سرطان دهان، بیماری لثه و سایر مشکلات سلامت دهان می شود. پوسیدگی دندان درمان نشده در افرادی که سیگار می کشند بیشتر است. بیش از 40 درصد از بزرگسالان 20 تا 64 ساله که در حال حاضر سیگار می کشند، پوسیدگی دندان درمان نشده دارند. بزرگسالان 65 ساله یا بالاتر که سیگار می کشند دو برابر بیشتر از افرادی که هرگز سیگار نمی کشند در معرض پوسیدگی دندان درمان نشده قرار دارند.

حدود 43 درصد از بزرگسالان 65 ساله یا بالاتر که در حال حاضر سیگار می کشند، تمام دندان های خود را از دست داده اند. استفاده از تنباکوی بدون دود با افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان همراه است و می تواند باعث ایجاد لکه های سفید یا خاکستری در داخل دهان شود (مانند لکوپلاکی دهان) . ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در موقعیت‌های مختلف نقش مهمی در کمک به افراد برای ترک سیگار دارند.

استفاده از تنباکوی بدون دود در دوران بارداری می تواند خطر زایمان زودرس و یا مرده به دنیا آمدن نوزاد را افزایش دهد. نیکوتین موجود در محصولات تنباکوی بدون دود که در دوران بارداری استفاده می شود می تواند بر رشد مغز کودک قبل از تولد تأثیر بگذارد. استفاده از تنباکوی بدون دود خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. تنباکوی بدون دود می تواند باعث مسمومیت با نیکوتین در کودکان شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.