بلیچینگ در مطب با پراکسید هیدروژن غلظت کم و متوسط در مقابل پراکسید هیدروژن غلظت بالا

مدیرسایت
۲۲ مرداد, ۱۴۰۱
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بلیچینگ در مطب با پراکسید هیدروژن غلظت کم و متوسط در مقابل پراکسید هیدروژن غلظت بالا

Bianca Medeiros Maran

گروه دندانپزشکی ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه ایالتی پارانای غربی، برزیل

هدف: پراکسید هیدروژن با غلظت پایین و متوسط  مورد استفاده برای بلیچینگ در مطب در بیمارانی که دندان دائمی دارند، آیا تغییر رنگ و حساسیت سفیدکننده مشابهی با غلظت بالای پراکسید هیدروژن دارند؟

داده های مربوط به تغییر رنگ پس از پایان درمان بلیچینگ با دوره های بین هفت تا 30 روز پس از بلیچینگ جمع آوری شد. این تنوع به دلیل تفاوت در دوره های ارزیابی گزارش شده در مطالعات اولیه بود. تصمیم گرفته شد که داده‌ها نزدیک به هفت روز پس از دوره سفید کردن جمع‌آوری شود، زیرا بیشترین گزارش ها مربوط به این بازه زمانی  است.

خطر ابتلا به حساسیت بلیچینگ برای پراکسید هیدروژن با غلظت پایین و متوسط به طور متوسط 33 درصد کمتر از پراکسید هیدروژن بالا بود.هیچ تفاوت معنا ‌داری در تغییر رنگ در بین گروه‌ها مشاهده نشد، به جز گروه پراکسید هیدروژن کم در مقابل پراکسید هیدروژن زیاد برای تغییر رنگ فوری، اما این تفاوت از نظر بالینی مرتبط نیست.

شواهد متوسطی وجود دارد  که حساسیت به بلیچینگ توسط پراکسید هیدروژن با غظت کم و متوسط در مقایسه با پراکسید هیدروژن با غلظت بالا در هنگام استفاده در مطب خطر و شدت کمتری دارد، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان می دهد تفاوت محسوسی در اثربخشی تغییر رنگ وجود ندارد.

در مجموع، مطالعه حاضر نشان می‌دهد که بلیچینگ در مطب برای مؤثر بودن، نیازی به انجام ژل‌های بلیچینگ 35 تا 40 درصد ندارد.غلظت های کم پراکسید هیدروژن هم می توانند اثر سفید کننده مشابهی با کاهش خطر و شدت حساسیت بلیچینگ ایجاد کنند اما غلظت ایده آلی که در آن حداکثر سفید شدن با کمترین میزان حساسیت بلیچینگ رخ دهد هنوز مشخص نشده است.

نتیجه‌گیری: محصولات با غلظت پراکسید هیدروژن کم و متوسط برای بلیچینگ در مطب نسبت به گروه پراکسید هیدروژن با غلظت بالا، خطر و شدت حساسیت بلیچینگ کمتری دارند و تفاوتی در کارایی تغییر رنگ ندارند.

لینک دانلود مقاله :

https://b2n.ir/p83270

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.